YüYürütmenin Durdurulması Kararına İtiraz Dilekçesi, İlgili bölge idare mahkmesine gönderilmek üzere kararı veren ilk derece mahkemesine verilir.
İtiraz için yürütme durdurma itiraz harcı ödenmesi gerekmektedir. Bölge idare mahkemesi dosya üzerinden en kısa sürede karar verecektir.
Yürütmenin Durdurulması Kararına İtiraz Dilekçesi -1
……. BÖLGE İDARE MAHKEMESİ’NE
Sunulmak Üzere
…… İDARE MAHKEMESİ’NE
Dosya No:
YÜRÜTMENİN DURDURULMASI
KARARINA İTİRAZ EDEN
DAVACI :
VEKİLİ :
DAVALI :
VEKİLİ :
KONU : …….İdare Mahkemesinin …….. tarih ve sayılı yürütmenin durdurulması yönündeki kararının itirazen incelenerek kaldırılması istemidir.
İTİRAZLARIMIZ :
……. .İdare Mahkemesince yürütmenin durdurulmasına dair verilen …….. tarih ve ……E. sayılı karara süresi içerisinde itiraz ediyoruz.Sayın mahkemece alınan yürütmeyi durdurma kararı usul ve yasaya aykırı olup,kaldırılması gerekmektedir.
Mahkemece yeterince araştırma yapılmadan eksik inceleme yapılarak yürütmenin durdurulması yönünde karar alındığı kanaatindeyiz. Mahkeme tarafından,itirazımıza konu yürütmenin durdurulması kararı verilirken, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 27. Maddesinde düzenlenen idari işlemin uygulanması halinde telafisi güç veya imkansız zararların doğması ve idari işlemin açıkça hukuka aykırı olması şartlarının birlikte gerçekleşmediği gerekçe olarak gösterilmiştir.Oysa ki,dava dilekçemizde ve ikinci cevap dilekçemizde ısrarla vurguladığımız gibi,müvekkil davacı hakkında tesis edilen dava konusu iş ve işlemler baştan beri bir hukuksuzluk içerisinde olup;davamıza konu idari işlemin uygulanması halinde de telafisi güç veya imkansız zararların doğacağı da aşikardır.
1-Dava konusu İDARİ İŞLEMİN UYGULANMASI HALİNDE TELAFİSİ GÜÇ VEYA İMKANSIZ ZARARLARIN DOĞMASI DA MUHTEMEL DEĞİL,KESİNDİR.
Yukarıda açıkladığımız gibi, dava konusu işlem hukuka ve mevzuata aykırı olduğu gibi aynı zamanda kamu hizmetinin aksamasına ve kamu zararına da yol açacaktır.Yine yukarıda açıkladığımız gibi, idari işlemin uygulanması halinde telafisi güç veya imkansız zararların doğacağı da aşikardır.
SONUÇ VE İSTEM :
Yukarıda açıklanan ve Sayın Mahkemece re’sen gözetilecek nedenlerle:
…….İdare Mahkemesinin …….. tarih ve……..E. sayılı yürütmenin durdurulması yönünde ki
kararının itirazen incelenerek kaldırılmasına karar verilmesini vekaleten arz ve talep ederiz.
Davacı Vekili
Araç Trafikten Men Yürütmenin Durdurulması Kararına İtiraz Dilekçesi -2
İSTANBUL BÖLGE İDARE MAHKEMESİNE
GÖNDERİLMEK ÜZERE
İSTANBUL ….. İDARE MAHKEMESİNE
T.C. Danıştay 8.DAİRE Esas:2019-2732 Karar:2023-725 Karar Tarihi:21.02.2023 kararı:
Yukarıda yer verilen Anayasa Mahkemesi’nin 11/09/2014 tarih ve E:2014/52, K:2014/139 sayılı kararı ile; 2918 sayılı Kanun’un Ek 2. maddesinin 3. fıkrasının idari para cezası verilmesini düzenleyen ilk cümlesinde yer alan araç sahibine ibaresi ile aracın trafikten men edilmesini düzenleyen ikinci cümlesinin araç sahibine yönünden iptaline karar verilmiştir. Bu karar yukarıda zikredilen Anayasa hükmü uyarınca Resmi Gazete’de yayımlandığı tarihten itibaren yürürlüğe girmiştir.
Söz konusu Anayasa Mahkemesi kararıyla, davacı şirkete ait aracın trafikten men edilmesi işleminin dayanağı olan, sadece araç sahibi olunması sebebiyle müeyyide uygulanmasına ilişkin yasal düzenleme iptal edilmiş olduğundan, araç sahibi hakkında tesis edilen dava konusu işlemin hukuka uygun olmadığı görülmektedir.
Bu durumda, ilgili belediyeden izin ve ruhsat alınmaksızın ticari amaçlı yolcu taşımacılığı yapıldığından bahisle, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun Ek 2. maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca araç sahibi hakkında tesis edilen aracın 60 gün süreyle trafikten men edilmesine dair işlemde anılan dönemde yürürlükte bulunan mevzuat hükümlerine göre hukuka uygunluk görülmediğinden, davalının istinaf talebinin kabul edilerek davanın reddine karar verilmesinde hukuki isabet bulunmamaktadır.
Öte yandan, 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’nun yukarıda anılan hükümlerinin değerlendirilmesinden; aracının izinsiz yolcu taşımacılığında kullanıldığı hususunda bilgi sahibi olduğu saptanan araç sahibi ile ilgili 5326 sayılı Kanunun 8. maddesinin 2. fıkrasında yer alan temsil ilişkisinin sonucu olarak temsil edilene de yaptırım uygulanabileceği, 4. fıkrasında ise tespit edilen temsil ilişkisinin hukuken geçerli olmadığı durumlarda da bu yaptırımın uygulanabileceğinin düzenlenmesi karşısında, aracının izinsiz yolcu taşımacılığında kullanılması hususunda bilgi sahibi olduğunun dosya kapsamından anlaşılması halinde araç sahibine de izinsiz ticari amaçlı taşımacılık fiili için anılan kanunda öngörülen yaptırımın uygulanabilmesinin mümkün olduğu; ancak Kabahatler Kanunu’nda yaptırım olarak, idari para cezası ve mülkiyetin kamuya geçirilmesi şeklinde iki seçeneğin belirlendiği; dolayısıyla aracın trafikten men edilmesine ilişkin bir müeyyidenin uygulanmasına olanak sağlayan herhangi bir hükmün işbu Kanun’da yer almadığı görülmektedir. Buna göre; araç sahibine, aracın sürücüsü tarafından yapılan izinsiz yolcu taşımacılığı faaliyeti nedeniyle trafikten men cezası verilmesi Kabahatler Kanunu’na göre de mümkün olmamakla birlikte, sürücü ile araç sahibinin aralarındaki temsil ilişkisinin ve illiyet bağının dosya kapsamında tespit edilmesi halinde Kabahatler Kanunu uyarınca araç sahibine de idari para cezası verilebileceği tabiidir.
Şu halde, yasa dışı taşımacılık yaptığı ileri sürülen araç sürücüsünün taşımacılık faaliyeti nedeniyle Anayasa Mahkemesi’nin kararı sonucu oluşan mevzuat uyarınca Araç Sahibine trafikten men cezası verilemeyeceğinden anılan işlem yönünden temyize konu kararda hukuka uyarlık bulunmamaktadır.
T.C. Danıştay 8.DAİRE Esas:2021-7264 Karar:2022-7704 Karar Tarihi:16.12.2022 kararı:
Şu halde, yasa dışı taşımacılık yaptığı ileri sürülen araç sürücüsünün taşımacılık faaliyeti nedeniyle Anayasa Mahkemesi’nin kararı sonucu dava konusu işlem tarihinde yürürlükte olan mevzuat uyarınca araç sahibine trafikten men cezası verilemeyeceğinden, tesis edilen dava konusu işlemde hukuka uyarlık, temyiz istemine konu İdare Mahkemesi kararında sonucu itibarıyla hukuki isabetsizlik görülmemiştir.
T.C. Danıştay 8.DAİRE Esas:2019-1329 Karar:2022-6474 Karar Tarihi:11.11.2022 kararı:
Yukarıda yer verilen Anayasa Mahkemesi’nin 11/09/2014 tarih ve E:2014/52, K:2014/139 sayılı kararı ile; 2918 sayılı Kanun’un Ek 2. maddesinin 3. fıkrasının idari para cezası verilmesini düzenleyen ilk cümlesinde yer alan araç sahibine ibaresi ile aracın trafikten men edilmesini düzenleyen ikinci cümlesinin araç sahibine yönünden iptaline karar verilmiştir. Bu karar yukarıda zikredilen Anayasa hükmü uyarınca Resmi Gazete’de yayımlandığı tarihten itibaren yürürlüğe girmiştir.
Söz konusu Anayasa Mahkemesi kararıyla, davacıya ait aracın trafikten men edilmesi işleminin dayanağı olan, sadece araç sahibi olunması sebebiyle müeyyide uygulanmasına ilişkin yasal düzenleme iptal edilmiş olduğundan, araç sahibi hakkında tesis edilen dava konusu işlemin hukuka uygun olmadığı görülmektedir.
Bu durumda, ilgili belediyeden izin ve ruhsat alınmaksızın ticari amaçlı yolcu taşımacılığı yapıldığından bahisle, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun Ek 2. maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca araç sahibi hakkında tesis edilen aracın 60 gün süreyle trafikten men edilmesine dair işlemde anılan dönemde yürürlükte bulunan mevzuat hükümlerine göre hukuka uygunluk görülmediğinden, söz konusu işlemin iptali yolundaki İdare Mahkemesi kararını onayan Daire kararında sonucu itibarıyla hukuka aykırılık bulunmamaktadır.
T.C. Danıştay 8.DAİRE Esas:2019-3147 Karar:2022-6475 Karar Tarihi:11.11.2022 kararı:
Yukarıda yer verilen Anayasa Mahkemesi’nin 11/09/2014 tarih ve E:2014/52, K:2014/139 sayılı kararı ile; 2918 sayılı Kanun’un Ek 2. maddesinin 3. fıkrasının idari para cezası verilmesini düzenleyen ilk cümlesinde yer alan araç sahibine ibaresi ile aracın trafikten men edilmesini düzenleyen ikinci cümlesinin araç sahibine yönünden iptaline karar verilmiştir. Bu karar yukarıda zikredilen Anayasa hükmü uyarınca Resmi Gazete’de yayımlandığı tarihten itibaren yürürlüğe girmiştir.
Söz konusu Anayasa Mahkemesi kararıyla, davacıya ait aracın trafikten men edilmesi işleminin dayanağı olan, sadece araç sahibi olunması sebebiyle müeyyide uygulanmasına ilişkin yasal düzenleme iptal edilmiş olduğundan, araç sahibi hakkında tesis edilen dava konusu işlemin, hukuka uygun olmadığı görülmektedir.
Bu durumda, ilgili belediyeden izin ve ruhsat alınmaksızın ticari amaçlı yolcu taşımacılığı yapıldığından bahisle, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun Ek 2. maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca araç sahibi hakkında tesis edilen aracın 60 gün süreyle trafikten men edilmesine dair işlemde anılan dönemde yürürlükte bulunan mevzuat hükümlerine göre hukuka uygunluk görülmediğinden, bu kısım yönünden davanın reddi yolundaki İdare Mahkemesi kararını bozan Daire kararında sonucu itibarıyla hukuka aykırılık bulunmamaktadır.
YÜRÜTMEYİ DURDURMA TALEBİNİN REDDİNE İTİRAZ DİLEKÇESİ ÖRNEĞİ yukarıda paylaşılmıştır. İlgili yerleri doldurup kullanabilirsiniz.